|
Odpružení a tlumení kabin nákladních vozidel
Kroupa, Ondřej ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce, kterou lze zařadit do oblasti dynamiky vozidel, zkoumá vliv odpružení a tlumení kabin u nákladních vozidel na jízdní bezpečnost a na jízdní komfort. Pro řidiče, který ve vozidle tráví mnoho hodin, je pohodlí zásadním kritériem, proto se hledá možné zlepšení, které nabízí právě odpružená kabina. Rešeršní část práce nejprve rozebírá jednotlivé prvky odpružení a tlumení, další kapitola je věnována systémům, které se v dnešní době v konstrukci odpružení kabin používají. Poté je představena teoretická tvorba zjednodušeného výpočtového modelu a možnosti vyhodnocení dosažených výsledků. Následující praktická část se zabývá tvorbou samotného výpočtového modelu v softwaru Adams View, který je založen na reálném vozidle, které bylo propůjčeno fakultě. Výpočtový model je následně ověřen a porovnán se skutečným stavem a jsou na něm testovány koncepce uložení kabiny. Na vytvořeném výpočtovém modelu byly také zkoušeny vlivy parametrů kabiny na jízdní komfort a jízdní bezpečí. V poslední části práce byl vytvořen výpočtový model dakarského speciálu, na kterém byla, i díky poznatkům z předchozí kapitoly, provedena optimalizace a byly navrhnuty konfigurace, které by bylo vhodné vyzkoušet při reálném testování.
|
|
Detekce a lokalizace pohybujících se objektů
Škuta, Pavel ; Petyovský, Petr (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce byl návrh systému, pro konkrétní praktickou aplikaci, monitorování vjezdu vozidel s automatickým sběrem dat a identifikaci automobilu. Systém umožňuje identifikovat projíždějící vozidlo pomalou rychlosti a to bez nutnosti dalšího zařízení uvnitř vozidla a umí dané vozidlo identifikovat, najít oblast registrační značku na vozidle. V rámci práce byl proveden teoretický rozbor možných metod pro řešení daného problémů detekci vozidel a jejich lokalizaci. Z vybraných možností řešení daného problému bylo vybrané řešení pomocí kamerového systému. Bylo pořízeno několik sad snímků vozidel, které odpovídají realné scéně, na kterých byly dále laděny algoritmy pro detekci oblastí registrační značky automobilu. Navržený systém je možné použít pro automatické monitorování vjezdu vozidel.
|
| |
|
Nákladní automobil v podniku a související daňové aspekty
Matějková, Barbora ; Šaradínová, Eva (oponent) ; Brychta, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na pořízení, provoz a vyřazení nákladního automobilu a na daňovou problematiku s tímto spojenou. V teoretické části jsou definovány pojmy z hlediska účetního a daňového, tyto pojmy jsou nezbytnou součástí části analytické a návrhové. Návrhová část je zaměřena na daňovou optimalizaci v souvislosti s držením nákladního vozidla, kde jsou využity poznatky z části analytické a teoretické. Pozornost je také věnována zefektivnění správy nákladního vozidla a silniční dani.
|
| |
| |
|
Měření zpomalení nákladních automobilů nad 12 tun při brzdění motorem
Süttő, Daniel ; Haring, Andrej (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá meraním spomalenia nákladných vozidiel pri brzdení motorom. Hmotnosť daných vozidiel je väčšia ako 12 t. Diplomovú prácu je možné rozčleniť na teoretickú časť a na praktickú časť. V teoretickej časti sú vymedzené odborné predpoklady k úspešnému zvládnutiu danej problematiky. Dôraz sa kladie na konštrukciu nákladných vozidiel a na jazdné odpory, ktoré značne ovplyvňujú priebeh spomalenia. Diplomová práca rozoberá aj technické riešenie jednotlivých možností brzdenia a tiež funkciu prevodovky. V praktickej časti je popísaná metodika merania. Uvedené sú tiež meracie prístroje, prostredníctvom ktorých sa merania realizovali. Hlavnú časť práce tvoria namerané hodnoty jednotlivých nákladných vozidiel a samotná interpretácia nameraných hodnôt. V závere diplomovej práce je uvedené výsledné hodnotenie nameraných dát.
|
|
Odpružení a tlumení kabin nákladních vozidel
Kroupa, Ondřej ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce, kterou lze zařadit do oblasti dynamiky vozidel, zkoumá vliv odpružení a tlumení kabin u nákladních vozidel na jízdní bezpečnost a na jízdní komfort. Pro řidiče, který ve vozidle tráví mnoho hodin, je pohodlí zásadním kritériem, proto se hledá možné zlepšení, které nabízí právě odpružená kabina. Rešeršní část práce nejprve rozebírá jednotlivé prvky odpružení a tlumení, další kapitola je věnována systémům, které se v dnešní době v konstrukci odpružení kabin používají. Poté je představena teoretická tvorba zjednodušeného výpočtového modelu a možnosti vyhodnocení dosažených výsledků. Následující praktická část se zabývá tvorbou samotného výpočtového modelu v softwaru Adams View, který je založen na reálném vozidle, které bylo propůjčeno fakultě. Výpočtový model je následně ověřen a porovnán se skutečným stavem a jsou na něm testovány koncepce uložení kabiny. Na vytvořeném výpočtovém modelu byly také zkoušeny vlivy parametrů kabiny na jízdní komfort a jízdní bezpečí. V poslední části práce byl vytvořen výpočtový model dakarského speciálu, na kterém byla, i díky poznatkům z předchozí kapitoly, provedena optimalizace a byly navrhnuty konfigurace, které by bylo vhodné vyzkoušet při reálném testování.
|
|
Nákladní automobil v podniku a související daňové aspekty
Matějková, Barbora ; Šaradínová, Eva (oponent) ; Brychta, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na pořízení, provoz a vyřazení nákladního automobilu a na daňovou problematiku s tímto spojenou. V teoretické části jsou definovány pojmy z hlediska účetního a daňového, tyto pojmy jsou nezbytnou součástí části analytické a návrhové. Návrhová část je zaměřena na daňovou optimalizaci v souvislosti s držením nákladního vozidla, kde jsou využity poznatky z části analytické a teoretické. Pozornost je také věnována zefektivnění správy nákladního vozidla a silniční dani.
|
| |